Sabitfikir
Künye | Yazarlar | Giriş Yap
sabitfikir - dergi

Dosya


Dosya

Heybetli görüntüleriyle içine gireni büyüleyen kütüphaneler




Toplam oy: 78

Richard Silver, dünyayı gezerek heybetli manzaraları ve mimarisiyle onu etkileyen büyük, abidevi yapıları ölümsüzleştiren bir fotoğraf sanatçısı.  Çalışmaları başta Metropolitan Sanat Müzesi olmak üzere ABD’de pek çok galeride sergilenen Silver, aynı zamanda bir kütüphane tutkunu. Silver’a göre, kütüphaneler, iç mimarileri, süslemeleri ve renkleriyle, objektifi için biçilmiş kaftan.

Çocukluğunda New York Manhattan’daki Halk Kütüphanesi’ne girdiğinde adeta büyülendiğini ifade eden Silver, şimdi bir gezi fotoğrafçısı olarak, seyahat ettiği kentlerde karşısına çıkan ilginç kütüphaneleri fotoğraflıyor.

Silver’ın Avusturya’dan Letonya’ya, Meksika’dan Brezilya’ya pek çok farklı diyarda çektiği fotoğraflar, kütüphanelerin halen sığınılacak bir tapınak misali etkileyici olduğunu hatırlatan bir güzelliğe sahip.

 

 

Strahov Kütüphanesi, Prag, Çekya

 

 

 

 

 

 

Real Gabinete Kütüphanesi, Rio de Janeiro, Brezilya

 

 

 

 

 

 

Morgan Müze & Kütüphanesi, New York

 

 

 

 

 

 

 

Saint Genevieve Kütüphanesi, Paris

 

 

 

 

 

 

New York Halk Kütüphanesi, ABD

 

 

 

 

 

Hendrik Conscience Heritage Kütüphanesi, Antwerp, Belçika

 

 

 

 

 

Victoria Devlet Kütüphanesi, Melbourne, Avustralya

 

 

 

 

 

Stuttgart Belediye Kütüphanesi, Almanya

 

 

 

 

 

Avusturya Ulusal Kütüphanesi, Viyana, Avusturya

 

 

 

 

 

 

House of the Redeemer Kütüphanesi, New York, ABD

 

 

 

 

 

 

Los Angeles Halk Kütüphanesi, California, ABD

 

 

 

 

 

 

 

 

Riiks Müze Kütüphanesi, Amsterdam, Hollanda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jose Vasconcelos Kütüphanesi, Mexico City, Meksika

 

 

 

 

 

 

Çin Ulusal Kütüphanesi, Pekin

 

 

 

 

 

 

 

Viyana Üniversitesi Kütüphanesi, Avusturya

 

 

 

 

 

Mitchell Kütüphanesi, Sidney, Avustralya

 

 

 

 

 

Boston Halk Kütüphanesi, Boston, ABD

 

 

 

 

 

 

Üniversite Kütüphanesi, Lueven, Belçika

 

 

 

 

 

 

 

Letonya Ulusal Kütüphanesi, Riga, Letonya

 

 

 

 

AB

 

 

 

 


 

 

 

Kaynak: Bored Panda

 

 

Yorumlar

Yorum Gönder

Yeni yorum gönder

Diğer Dosya Yazıları

Yu Hua! Onu, bir romanının isminden mülhem modern Çin edebiyatının Kanını Satan Adam’ı olarak isimlendirebiliriz. Zira memleketinden uzaklarda, sürgün hayatı yaşayıp damarlarındaki hınzır hikâyeleri damıtarak yaşaması zor bir iş olsa gerek. Ne de olsa insanlar için kan neyse yazarlar için hayal odur.

 

Kadim zamanlardan beri “yalan” her din, her inanış ve her dünya görüşünce lanetlenmiştir. Tarihte yalanı hoş gören bir kavme denk gelmek mümkün değildir. Yine de insanın olduğu her yerde ve zamanda yalan “kullanılan” bir araçtır. Kimi zaman gerekmese bile yalan söyler insanlar. Yalanın yüzü insana daha sıcak, daha parlak görünür çoğu zaman.

 

Mad Max (2015), kıyamet-sonrası (post-apokaliptik) dünyanın kendi başına bir savaşçısı olan mücadeleci Max’ın muhtelif maceralarından oluşan macera-aksiyon türünde bir video oyunu. Kum altında kalmış havaalanlarından (Underdune), metro istasyonlarına; dağ, vadi diplerinden çok tuhaf yaylalara çeşit çeşit kamplarda efsane arabamız Magnum Opusla geziyoruz.

Çocukluğumun üç senesi Sivas’ın Gürün ilçesinin Çelikhan/Yazyurdu kasabasında geçti. Sekiz ile on yaşlarımdı bunlar. 1982-1985. Bunun öncesinde veya sonrasında köy, kasaba gibi yerlerde yaşamamıştım. Dolayısıyla hayatımın bu üç senesi, bana her zaman olağanüstü gelmiştir. İnanılmaz. Uzak. Yaşanmamış gibi. Ürkütücü. Masalımsı. Büyülü. Zorlu.

Dünya üzerindeki çok az lidere/politik figüre nasip olacak türde bir karizma ve 20. yüzyılı aşacak derinlikte devasa bir etki alanı. Malcolm X adını duyduğum her an içimdeki ateşin harlandığını hissediyorum. Heyecan verici bir kahraman Malcolm. Hakkında sürekli yeni bir şeyler yazılması ve isminin etrafında yanan ateşin hiç sönmemesi ne iyi.

Söyleşi

Selim İleri ile edebiyat ve hayat hakkında

ŞahaneBirKitap

Kardeşlik köprüydü, herkes yerinde durdukça yıkılmayacak bir köprü, ayakları ayaklarımız olan. İki yakamız bir arada olacaktı sabit oldukça kademlerimiz. Kardeşlik perdeydi, ayrı düşsek de yırtmayacağımız bir perde, sinema perdesi değildi fakat başkalarının üzerinde kendi filmlerini oynatacağı.

 

FikriSabit

Fikri Sabit, Ursula K. Le Guin'le aynı fikirdedir ey okur, edebiyat her zaman küçük bir kalabalığın ilgisini çeker, geriye kalan, kitlesel olan her şey doğası gereği poptur, piyasadır.

Geçtiğimiz hafta iki edebiyat dergisi –İzafi Dergisi ile Sarnıç Öykü-, kapandığını açıkladı arka arkaya. Hemen hemen aynı anda gelen bu iki haberin, bizim edebiyat ortamımız için bir haber değeri yok, maalesef. Ne de olsa edebiyat dergisi dediğimiz, kısacık bir ömre daha doğarken hapsolmuş, solgun bir heves demek bu ülke topraklarında. Bunda hepimiz hemfikiriz.