Sabitfikir
Künye | Yazarlar | Giriş Yap

Dosya


Dosya

Karne: Kan Kadar Kırmızı, Nerantzula




Toplam oy: 714

KAN KADAR KIRMIZI Salla Simukka

 

Altın Kitaplar, Çev: Banu Doğanay Pinter (13,4 cm x 21,5 cm)

 

 

BASKI > 2 yıldız


Özensiz bir baskı olmuş, katlama ve cilt de... Üstüne üstlük halinden utanır gibi yanakları da kırmızı! 

 

KAPAK TASARIMI > 2 yıldız 


Siyah-beyaz fotoğrafın üzerine kırmızı harfler kullanarak tasarlanmış bir kapak. Kitap ve yazar adlarının üzerine kısmi lak kullanılarak ışık ve boyut kazandırılmış. Yazılar siyah-beyaz, yakın plan çekilmiş gözleri kapalı bir kadın yüzü fotoğrafının üzerine yerleştirilmiş. İşin doğrusu kapakta bundan başka bir “tasarım” da yok. 

 

Kırmızı, siyah ve beyazın kullanıldığı sırt ve arka kapak derli toplu. Arka kapağın siyah, sırtın kırmızı olması rafta görünürlük açısından isabetli olmuş. 

 

Kitabın dış yanaklarına kırmızı uygulanarak kapak ile bir bütünlük sağlanması iyi fikir. Ama bu da kitabı sıradan bir çoksatan kapağına sahip olmaktan kurtaramamış.

 

İÇ SAYFA TASARIMI > 3 yıldız

 

Sağ ve sol üstlerde yer alan kitap ve yazar adı ile alt ortalarda bulunan sayfa numaraları gereğinden büyük ve bu haliyle de dikkat dağıtıyor. Yine de iç sayfalarda kullanılan görece büyük ve satır araları rahat yerleştirme, kitabın okunaklı olmasını sağlıyor. Bu haliyle toplu taşıma araçlarında ve az ışıkta okumaya müsait.

 

Ana metinde tırnaklı, bölüm başlıkları için düz bir yazıtipi kullanılmış. Sayfa numaraları ve her sayfada tekrarlanan kitap ve yazar adı blokları, ana metne fazla yakın. Bu durum dış kenar boşlukları dengeli, alt ve üst boşlukları gereğinden fazla olan bir sayfa biçimine neden olmuş.

 

Kırmızı kenarlar okuma sırasında hoş bir duygu veriyor. Pek iyi tasarlanmış sayılamayacak giriş sayfalarında yer alan künyesinde emeği geçenlere yer verilmemiş.

 

 


 

 

NERANTZULA Panait Istrati

 

Helikopter Yayınevi, Çev: Faruk Ersöz (13 cm x 20 cm)

 

 

BASKI > 4 yıldız


Kusur arayacak olursak, sırt ortalamasında hafif kaymadan söz edebiliriz. Son derece sade bir kapak, kırmızı dikiş ve kırmızı ruj; hem de Helikopter’in tüm kitaplarında. Tasarım hata yapmaya pek de müsait değil!

 

KAPAK TASARIMI > 4 yıldız

 

Helkopter’in kitap kapakları tipografik bir anlayışla tasarlanmış; başlık ve yazar adının içeriği hariç tümüyle aynı. Helikopter, tipografinin ustaca kullanıldığı ön ve arka kapaklara sahip. Arka kapaktaki kısa tanıtım yazısının sola dayalı hali ve barkod, fiyat, bilgi bloğu tasarımı özellikle dikkat çekici. 

 

Yanağa vurulan kırmızı renk bu kitapta da var. Ancak bu kez alt ve üst yanaklara uygulanmayarak sadece ön yanağa renk verilmiş. Arka kapakta yer alan kitap adı ve yazar adındaki bir kaç harf arası boşluk/denge (espas) hatası yüzünden 1 puan kırsak da tasarımın hakkını vermeden geçmiyoruz. 

 

İÇ SAYFA TASARIMI  > 4 yıldız


İç sayfalarda kullanılan tırnaklı yazıtipi okunaklı sayılır. Satır araları biraz daha açık olsa daha konforlu bir okuma sağlanabilirmiş. Dokunuşu, rengi ve boyayı taşıyışı açısından bakıldığında kullanılan iç kağıt göz dolduruyor. 

 

Sayfa kenarı boşlukları bu haliyle bize biraz abartılmış gibi geldi. Ancak sayfa numarası ve her sayfaya konan kitap adı / yazar adı bloğu ilişkisi yaratıcı bir biçimde çözülmüş. Giriş sayfaları derli toplu. Künyesi ayrıntılı ve yeterli.

Yorumlar

Yorum Gönder

Yeni yorum gönder

Diğer Dosya Yazıları

Günlük yaşantıdaki kurallar çoğu zaman, yazılan eserler için de geçerlidir. Zorla gerçekleşen, kendine biçilen rolden fazlası istenen veya aşırıya kaçan her şey güzelliğini yitirir. Şair Eyyüp Akyüz, son kitabı Eskiden Buralar’da, adeta bu bilginin ışığında şiirlerini uzun tutmadan bitiriyor ve akılda kalan mısraları bize yadigâr kalıyor.

 

-Kimsin?

-Anneannemin torunuyum.

 

Divan Edebiyatı, sahibi meçhul bir kavram. Her halükârda 20. yüzyılın başında ortaya çıktığı konusunda bir tartışma yok. İskoçyalı oryantalist Elias John Wilkinson Gibb’in 1900 yılında yayınlanan Osmanlı Şiiri Tarihi kitabında bu kavrama hiç yer verilmez. Hepsi batılılaşma döneminde düşünülen isim alternatiflerinden biridir “Divan Edebiyatı”.

Arap coğrafyasında üretilen roman, öykü ve şiirler son yıllarda edebiyat gündeminde karşılık buluyor. Avrupa başta olmak üzere Batı’da düzenlenen büyük ve uluslararası kitap fuarlarındaki temsiliyetin güçlenmesi, en yeni eserlerin prestijli birçok ödüle değer görülmesinin bu ilgideki payı büyük elbette. Batı’nın doğuyu gördüğü “egzotik göz”le romantize edilemeyecek bir yükseliş bu.

Yirminci yüzyıl başlarında İngiltere genelinde Müslümanlara yönelik hasmane tavırlar öne çıkarken, İslam’ı seçenlerin sayısında da gözle görülür bir artış söz konusudur. İslam’la müşerref olan bu şahsiyetler, yeri geldiğinde İslam dünyasının savunucuları olarak da önemli faaliyetlerde bulunmuşlardır.

Kulis

Bir Rüya Gibi Dağılacak Olan Hokkabazlar Dünyasında Yaşıyoruz

ŞahaneBirKitap

Kaan Burak Şen, yavaştan genç yazar olarak anılmanın sonuna doğru geliyor; Mutlu Kemikler üçüncü kitabı… Kafası bir hayli tuhaf. Şimdilerde bir roman yazdığı da söyleniyor, fakat öncesinde belirtmekte fayda var: Mutlu Kemikler öykü derlemesi henüz çıktı, pek başka bir kitaba benzetilecek bir havası da yok bu kitabın.

Editörden

Tıp ve edebiyat ilişkisi, tıbbın insanla olan ilişkisi gibi tarih boyunca şekil değiştirmiş, her dönem yeni yaklaşımlarla genişlemiştir. Tıbbın tarihi, insan acılarının da tarihidir aslında. Edebiyatın içinde kapladığı yer, diğer bilim dallarından hep daha büyük olmuştur tıbbın.