International Herald "Ahlak da neymiş her şeyin kralı paradır" başlıklı bir karşılaştırmalı Gatsby eleştirisi yayınladı cts veya pazar günü. Yonetmenin, yapıtı neden 3 boyutlu çekmeye gerek duyduğu sorusunu gündeme getiren, metalaşmaya ve nesnelerin film boyunca karakterlerin önüne geçtiğine hatta karakterlerin var oluşlarıyla değil, sahip olduklarıyla tanımlandığına değinen bir makaleydi (burada sizin söylediiniz ana karakterin diğer karakterin kullanımıyla tanımlanması romana uyarken eleştirmene göre filmde bunu yapmakta kullanılan 'şeyler'. Yine aynı makale romanın aksine filmin görselliği bu şekilde kullanarak, romandaki alt metinleri, üst metinleri ve en kötüsü yazarın sesinin duyulduğu bölümlerdeki ironiyi öldürdüğünü ima ediyordu. (Gömlek sahnesi, kadının, 3d2de muhteşem görüne gömleklere bakıp, bu kadar güzel gömleği bir arada görmemiştim diyerek göz yaşlarını tutamayışı.) ** A. O. Scott'ın değerlendirmesi bu. Yönetmenin Amerikan kast sistemine yaklaşımının Fitzgerald'ınkinden çok farklı olduğunu, lüks takıntısının Luhrmann yorumunda ahlaki değerlendirmeden çok pornografik bir değer taşıdığını, haliyle filmin de büyük amerikan başyapıtı Spring Breakers filmiyle aynı düşünsel kulvarda anılması gerektiğini söylemek de mümkün.
şünsel kulvarda gittiğini

48%
52%