Sabitfikir
Künye | Yazarlar | Giriş Yap

Haber

Haber

Ferrante’nin “Karanlık Kız”ı sinemaya uyarlanıyor



Toplam oy: 41

Napoli Dörtlemesiyle tüm dünyanın tanıdığı bir isme dönüşen Elena Ferrante bir süredir The Guardian’da makaleler kaleme alıyor. Ferrante, geçtiğimiz hafta gazetedeki köşesinde, Napoli romanlarından önce yazdığı The Lost Daughter adlı kitabının sinemaya uyarlanacağını duyurdu.

Everest Yayınları tarafından Türkçeye Karanlık Kız adıyla kazandırılan kitap, ABD’li ünlü oyuncu Maggie Gyllenhaal tarafından sinemaya uyarlanacak. Ferrante, yazısında, ilk kez yönetmen koltuğuna oturacak olan Gyllenhaal’un başarılı olmasını canı gönülden istediğini dile getirdi: “Bu hikaye artık onun. (...) Bir kadın yönetmen kitabımı uyarlamak isterse, ona bu roman benim, benim perspektifimden bakmalısın, diyemem asla. (...) Yine de, bir yanım, Gyllenhaal’un benim imgelerime sadık kalmasını, benim çizdiğim sınırlardan uzaklaşmamasını istiyor.”

Karanlık Kız orta yaşlı boşanmış bir kadının çıktığı tatilde hayat muhasebesine girişmesini anlatıyor. Leda adlı karakterimiz artık yetişkinliğe ulaşan iki kızını nasıl yetiştirdiğini, onları hayata nasıl hazırladığını da sorguluyor.

 

Maggie Gyllenhaal ilk kez yönetmenlik koltuğuna oturacak

 

Gyllenhaal filmin haklarını almak için Ferrante’ye bir mektup göndermiş, Ferrante de eğer filmi bizzat o yönetirse haklarını ona vereceği yönünde bir cevap yazmış.

Uyarlama süreci devam eden filmi ne zaman izleyebileceğimiz sorusuna kesin bir yanıt vermek zor.

 



Kaynak: Vulture & The Guardian

 

 

Yorumlar

Yorum Gönder

Yeni yorum gönder

Diğer Haber Yazıları

Cumhurbaşkanlığı tarafından Ara Güler Müzesi ile Arşiv ve Araştırma Merkezi iş birliğiyle gerçekleştirilen “Ara Güler Fotoğraf Sergisi” Londra, Paris ve Kyoto’nun ardından dördüncü durağı New York’ta 23 Eylül’de açılıyor.

Türkiye karikatürünün belleğinin tutulduğu ve mizahı yediden yetmişe her yaş grubuyla buluşturduğu Karikatür Evi 28 Eylül – 3 Kasım tarihleri arasında sürecek “Çizgi Romanı Yaşatanlar” sergisi ve 29 Eylül’de gerçekleşecek “Koleksiyoner Buluşması” söyleşisine ev sahipliği yapıyor.

Amerikalı yazar Jack London’ın en önemli romanlarından Martin Eden sinemaya uyarlandı. Dünya edebiyatının belki deen etkileyici roman karakterlerinden biri olan Martin Eden, yönetmenliğini İtalyan Pietro Marcello’nun üstlendiği filmde hayat buluyor. Dünya prömiyerini 76. Venedik Film Festivali’nde yaptıktan sonra 44.

İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından 18. kez düzenlenen Filmekimi bu yıl 4-13 Ekim tarihlerinde İstanbul’da 10 gün sürecek bir maratonla başlayarak, 11-15 Ekim’de Ankara’da, 18-22 Ekim’de ise İzmir’de sinemaseverlerle buluşacak. Biletler 28 Eylül’de satışa çıkıyor. Festivalin kampanya ve afişlerin temasını bu yıl “#spoileryeme” sloganı oluşturuyor.

The Guardian, 21. yüzyılın en iyi 100 filmini seçti. Listeninin 38. sırasında Nuri Bilge Ceylan’ın yönettiği “Bir Zamanlar Anadolu”da yer aldı. The Guardian editörleri “slow sinema başyapıtı” olarak değerlendirdiği filmi, “Film br cinayet zanlısıyla ceset arayan memurların hikâyelerini anlatıyor. Ancak buldukları şey varoluşsal sancılar oluyor” ifadeleriyle özetledi.

Kulis

Yunus Emre Tozal: Chicago’nun kütüphaneleri

ŞahaneBirKitap

Prof. Dr. Yaşar Çoruhlu’nun Türk Sanatında Hayvan Sembolizmi Ötüken Neşriyat tarafından yayımlanan 3. baskısıyla okurlarla buluştu. Bu baskıyı öncekilerinden ayıran en önemli fark, bu kez eserin iki cilt halinde ve genişletilmiş şekliyle yayınlanması. Uzun süre alanındaki tek kaynak olan bu kitap tartışmasız biçimde hâlâ alanındaki en önemli eser olma özelliğini koruyor.

 

Editörden

Yirminci yüzyıl ne çağıydı? Soğuk Savaş’ın mı çağıydı, aşırılıkların mı? Keşiflerin mi çağıydı; casusların, ajanların, bilmecelerin mi… 18. yüzyılın doğa bilimlerinin, 19. yüzyılın ise biyolojinin çağı olduğunu söyleyenler çoğunlukta. Albert Camus, 20. yüzyılı korku çağı olarak nitelendiriyor. Doğrusu çok da haklı. Yirminci yüzyıldan miras kalan korkuyla her birimiz yüzleştik.