Sabitfikir
Künye | Yazarlar | Giriş Yap
sabitfikir - dergi


Yazarlar


Cem Akaş

Cem Akaş 1968’de Mannheim-Almanya’da doğdu. 1974’te Türkiye’ye geldi; ilkokulu İzmit’te bitirdi. 1986’da Robert College’den, 1991’de Boğaziçi Üniversitesi Kimya Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldu. BÜ’de Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler yüksek lisansı, New York’ta Columbia University’de Siyaset Kuramı yüksek lisansı yaptı, 2004’te BÜ Atatürk Enstitüsü’nde tarih doktorasını tamamladı. 1992-2004 arasında Yapı Kredi Yayınları’nda çeşitli görevler üstlendi, ardından 2005’te, yayıncılık hizmetleri veren g yayın grubu’nu kurdu; halen burada yayın yönetmeni olarak çalışıyor, çeviri yapıyor. Son olarak 2011'de bir grup yazarla birlikte, e-kitap yayıncılığı yapan ku-ko kurgu kolektifi'ni kurdu.

 

Cem Akaş’ın ilk öyküsü “Gerçeğin Öte Yanında” 1987’de Gergedan dergisinde yayımlandı. Çeşitli deneme ve öyküleri Almanya, Arjantin, Avusturya, Kanada ve Yunanistan’da yayımlandı.

 

Başlıca Yapıtları: Noktanın Kesişimleri Antolojisi (1990), 7 (1992), Suç ve Ceza (1992), belkienisbatur (1993), Gizli Hava Müzesi (1995), Aşkın Zembereği & Uyandığında Kadın Hala Yanındaydı (1999), İse, Ki Değil (1999), Balığın Esir Düştüğü Yer (2000), Sönmemiş Kireç (2001), Oyun İmparatorluğu (2001), r (2002), Kant Kulübü – Bir İlkgençlik Macerası (2004), Zibaldone 2 (2005), Gitmeyecekler İçin Urbino (2007), 19 (2009), Guarding the State (2010), Bumba Dağın Arkasını Merak Ediyor (2011), Tekerleksiz Bisikletler (2012).

 

www.cemakas.com

sefinsalatasi.blogspot.com

 

 

Tüm Yazıları

Cem Akaş, Keşfet'memiz için Başar Başarır'ın Kent Kitabı'nı anlattı...

 

Ocak 92’den Eylül 96’ya, Behçet’ten kopup Hamdi’ye, 'Kedi Balerin Prenses'ten 'Tanrınınküçükoğlu'na, eksiltilmiş kurgular, seyrek ama derişik sözler, dizi, cümle kuyumculuğu. Hikayesi dışarıda öyküler, şifreli mektuplar, bilinmese de girilen.

 

 

Söyleşi

EFSANELERDEN KURGUSAL EDEBİYATA EDEBİYATIN BAŞ KÖŞESİNDE: KEDİ

 

Bern’deki Paul Klee Müzesi’nde Klee’nin hayvanları konu eden eserleri sergileniyor. Klee’nin çektiği fotoğrafların döndüğü kısımda epey zaman kalıyorum, en az sergiyi gezdiğim süre kadar - fotoğraflar içime işliyor; sevgi dolu ve sakin. Ressamın deklanşörünün karşısında ise sadece kediler var.

ŞahaneBirKitap

Kardeşlik köprüydü, herkes yerinde durdukça yıkılmayacak bir köprü, ayakları ayaklarımız olan. İki yakamız bir arada olacaktı sabit oldukça kademlerimiz. Kardeşlik perdeydi, ayrı düşsek de yırtmayacağımız bir perde, sinema perdesi değildi fakat başkalarının üzerinde kendi filmlerini oynatacağı.

 

Editörden

Edebiyat en basit anlamıyla insanı ilgilendirse de, ilk edebi eserlerden günümüze, başka canlıların da alanı olmuştur. Dönüp baktığımda, edebiyatın dünyayı ve insandan yola çıkarak hakikati anlama, anlatma becerisi başımı döndürüyor.