Sabitfikir
Künye | Yazarlar | Giriş Yap

Haber

Haber

Orhan Kemal Öykü Ödülleri sahiplerini buldu



Toplam oy: 421

Çukurova Edebiyatçılar Derneği (ÇED) tarafından 4′üncüsü düzenlenen yarışma sonuçlandı.




Çukurova Edebiyatçılar Derneği (ÇED) tarafından bu yıl 4′üncüsü düzenlenen Orhan Kemal Öykü Yarışması sonuçlandı. Yarışmada Türker Ayyıldız‘a “Dört Kız, Bir Oğlan” eseriyle birincilik, Temel Karataş‘a “Bozuk Havalar” başlıklı öyküsüyle ikincilik, Gizem Aras ise “Masal Çizmek” çalışmasıyla üçüncülük ödülü verildi.




Yarışmada, Orhan Kemal mansiyon ödülüne “Bir Sürgün, İki Somun” eseriyle ile Murat Taş, Yaşar Kemal mansiyon ödülüne “Çaycı Dıno” ile Nevzat Sıkık, Muzaffer İzgü Mansiyon ödülüne “Vildan” ile Sibel Özarslan, ÇED özel ödülüne “Afrika Kıtası” ile Tugba Çelik ve Ceyhan Belediyesi özel ödülüne de “Koca Meşe” ile Salim Nizam layık görüldü.

Yorumlar

Yorum Gönder

Yeni yorum gönder

Diğer Haber Yazıları

Oxford Sözlüğü, uzun bir süredir geleneksel olarak her yıl bir kelime belirliyor ve bunu da Yılın Kelimesi olarak duyuruyor. Bu kelimeler, genel olarak o yılın önemli olayları üzerinden farkındalık yaratmak amacıyla seçiliyor. 2019 yılı için de belirledikleri kelime “climate emergency” oldu. Kelimenin Türkçe karşılığı “iklim acil durumu” anlamına geliyor.

Troya Müzesi “Avrupa Yılın Müzesi Ödülü 2020”de finale kaldı. Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada, dünyanın en önemli çağdaş arkeoloji müzelerinden Troya Müzesi’nin, Avrupa Konseyi’nin desteğiyle faaliyet gösteren Avrupa Müze Forumu’nun düzenlediği “Avrupa Yılın Müzesi Ödülü 2020”de finale kaldığı belirtildi.

Türkiye, 2019 Nobel Edebiyat Ödülü’nün Srebrenitsa katliamını inkâr eden ve Sırp savaş suçlularını savunan Peter Handke’ye verilmesi gerekçesiyle 10 Aralık’taki ödül törenine katılmadı. Türkiye’nin Stockholm Büyükelçisi Hakkı Emre Yunt da İsveç’in başkenti Stockholm’de 10 Aralık’ta yapılacak ödül törenine davet edildiğini, ancak boykot amacıyla katılmayacağını duyurmuştu.

Yılın son TÜYAP kitap fuarı 10 Aralık’ta Eskişehir’de açıldı. Eskişehir 2.

Kulis

Ercan Kesal: ''Edebiyat, Dünyaya Tahammül Gücü Verir''

İnsan yaşadığı yere benzer, doğru ama sanki eksik, yaşadığı yeri de kendine benzetir. İki taraflı bir ilişki. Değiş ...

ŞahaneBirKitap

Uzun bir tren yolculuğunun ardından Weimar’a ulaştığımda sadece yirmi bir yaşımdaydım. Genç yaşımda yapmak istediğim, Goethe’nin hayatının bir kısmını geçirdiği şehre gitmek ve kendime belki bir parça “ışık” bulmaktı. Tam olarak ne aradığımı bilmez halde şehre indiğimde 21 yıl önceydi ve internet yaygın değildi. İstasyon görevlisine en yakın gençlik evinin nerede olduğunu sordum.

Editörden

Bugün “lüzumsuz”, “aylak” ya da Benjamin’in tabiriyle “flaneur” (boşta gezen, dolaşan) diye tarif ettiğimiz adam, bizzat şehrin insanıdır aslında. Bir şeyi “yapmamayı” tercih eder bu adam. Modernlikle yaralanmıştır ama yarasının neresinde olduğunu göstermekten acizdir. Çalışmayı da iş düzenini de reddeder. Uzun bir baygınlık hali yaşamaktadır. Her ilgisi gelgeçtir. Tutunamaz bir türlü.