Sabitfikir
Künye | Yazarlar | Giriş Yap


Yazarlar


Derya Atlas

1990'da İzmir'de doğdu. İstanbul Bilgi Üniversitesi, Karşılaştırmalı Edebiyat Bölümü'nde öğretimine devam etmekte.

Tüm Yazıları

Kitapların film ve dizi uyarlamalarına gösterilen tepkilerin gücünü aldığı yer okurların inatçı tatminsizliği. Mantıken, uyarlama olacak bir kitabın hatırı sayılır oranda bilinmesi, sevilmesi gerekiyor ki stüdyolar olası seyirci grubunu belirlesin ve ona göre yatırım yapsın. Daha ilk duyurular şurda burda göze çarpmaya başlayınca, sadık okur kitlesi de kıpırdanmaya başlıyor.

2012'nin bitmesine günler kaldı. Büyük bir coşkuyla karşıladığımız bu kafiyeli yıl, edebiyat dünyasına neler getirdi? Sizler için derledik ve önümüzdeki üç gün içinde, peyderpey yayınlayacağız. İşte ilk kısım!

 

 

 


 

 

 

Bu üçleme bitti, yenisini alalım lütfen!

 

SabitFikir olarak, 2012 boyunca ayaktaydık, hiç uyumadık. Türkiye ve dünya çapındaki yayın sektöründen ve edebiyat alanındaki haberler ile dün başladığımız  2012 yılı derlemelerine, bugün polemikler ve ifade özgürlüğü ile devam ediyoruz. Buyrun, edebiyatın hararetli gündemine.

 

 

 

 

Türkiye, 2012'de irili ufaklı birçok edebiyat etkinliğine tanık oldu: Dünyaca ünlü yazar ve akademisyenlerin de aralarında bulunduğu edebiyatçılar birçok festival, panel ya da konuşmada yer aldı. Tekrar hatırlayalım.

 

 

 

Geçtiğimiz günlerde Türkiye edebiyatının önde gelen isimlerinin yazdığı mektuplar edebiyat dünyasına damga vurdu.

Kulis

''Roman, Tanpınar'la kendim arasında bir med cezir''

ŞahaneBirKitap

Haruki Murakami’nin Türkçeye yeni çevrilen romanı Dans Dans Dans’ını Renksiz Tsukuru Tazaki’nin Hac Yılları ve Yaban Koyununun İzinde romanlarıyla birlikte değerlendireceğim. Dans Dans Dans’la Yaban Koyununun İzinde’nin kahramanı aynı. İki roman boyunca onun başından geçmiş türlü olayları okumamıza rağmen, ismini halen bilmiyoruz.

Editörden

Ülkelerin edebi gündemiyle siyasi gündeminin kesiştiği yerlerin az olduğu düşünülür. Uzaktan bakınca öyledir de aslında. Edebiyat, elindeki en büyük imkân olan “zamandan ve mekândan” bağımsız olma lüksünü kıyasıya kullanır. Bir kitabın yazıldığı koşullar önemlidir ama o kitap yazıldığı zaman ve mekânı da aşarak, dünya edebiyat hafızasının bir yerlerine yerleşir.