Sabitfikir
Künye | Yazarlar | Giriş Yap
sabitfikir - dergi


Yazarlar


Gökçe Gündüç

1984'te İzmir'de doğdu. Boğaziçi Üniversitesi'nin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümünü bitirdi. bianet'te ve Hürriyet Gazetesi'nde editörlük yaptı. Çevirmenliğini üstlendiği Farmakon (Dirk Wittenborn), Dikizleme Günlüğü (Hal Niedzviecki) ve Gözyaşının Kimyası (Peter Carey) Ayrıntı Yayınları, Kaybolma Kılavuzu (Rebecca Solnit) ise Encore etiketiyle yayınlandı. Şimdilerde editörlük faaliyetlerini SabitFikir'de sürdürüyor. Çeviri çalışmalarına devam ediyor.

Tüm Yazıları

"Bir damla mürekkep bir milyon kişiyi düşündürebilir." (George Gordon Byron)

Türkiye'de özür dilemenin, politik ve insani manasına ilişkin analizlerden çok, konuyu kapatma çabasıyla ortaya atılan önyargılı yorumlar duyuyoruz. Bu algıyı değiştirmek üzere İstanbul Tophane'de yer alan Depo'da "Bir Daha Asla!

"Pi'nin Yaşamı" adlı romanı ve romanın Ang Lee yönetiminde sinemaya uyarlanan filmiyle milyonlarca kişiye ulaşan Kanadalı yazar Yann Martel, 5 Aralık Perşembe günü, "Müşteri Çağında Pazarlama Zirvesi" kapsamında konuşma yapmak üzere ikinci kez İstanbul'a geldi.

 

Bursa Nilüfer Belediyesi, 2013 yılını Sabahattin Ali'ye adadıktan sonra Ali'nin eserlerini derinlemesine incelemek için yıl boyunca söyleşiler, kitap okumaları, film ve tiyatro gösterimleri, sergiler, atölyeler ve bir de tasarım yarışması düzenledi. Bu etkinliklerin esas amacı yazarın her yaştan okur tarafından daha yaygın biçimde tanınmasını sağlamaktı.

Elektronik kitap ve benzeri yayınların elektronik ortamda satışında uygulanacak KDV oranı yüzde 8'e düşürülünce, "Elektronik kitap artık lüks değil" demiştik. Bunun pratikte taşıdığı manayı ise yayınevlerine sorduk.

Türkiye radyolarında edebiyatla ilişkili programlara pek sık rastlamıyoruz artık. "Arkası yarın"lı kitap okumaları ise anne-babalarımızdan dinlediğimiz bir masal gibi. Kitapların da, radyonun da, televizyonun gölgesinde kaldığı günümüzde, Ahmet Ümit'in ünlü karakteri Başkomser Nevzat'ın serüvenleri NTV Radyo'nun en çok dinlenen programı olmayı başarıyor.

 

Haruki Murakami, yazmaya 1981 yılında, yani 32 yaşındayken başladı. O sıralarda, Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında kitabında anlattığı roman kişisi gibi, bar işletiyordu ve hayatında okumaya olsa bile yazmaya pek yer yoktu. Roman yazmayı düşünmeye başladığı tarih ve saati ise çok net hatırlıyor: 1 Nisan 1978 günü, öğlen 13:30 sıraları...

2013'te 6'sı Türkçe olmak üzere toplam 8 e-yayın yapan kültür kurumu SALT, herkese eşit, ücretsiz ve kolay erişim imkanı sağlamak için bu yayınları http://saltonline.org/tr/books adresinde yayınladı.

Kırım Türklerinin hafızası olarak anılan ünlü yazar Cengiz Dağcı'nın ilk romanı Korkunç Yıllar, Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkenti Ajansı'nın desteğiyle sinemaya uyarlanıyor.

2010'da Koray Sarıdoğan'ın blogu olarak açılan KalemKahveKlavye, başka yazarların, çizerlerin ve fotoğrafçıların da katkısıyla zamanla online dergiye, ardından sürekli yayın halindeki bir edebiyat sitesine dönüştü. Üstelik bir de radyo ayağı var.

Söyleşi

Kerem Yücel ile söyleşi:


“İyi bir fotoğraf her zaman kendini anlatabilir.”


Ece Karaağaç

 

ŞahaneBirKitap

Hayal edin. Bir mutluluk ve özgürlük hayali olsun ama bu. Bireysel, hatta bencilce isteklerinizi de kapsasın, tüm dünyayı ve insanlığı da içine alsın. Geleceğe dikin gözünüzü, tüm tarihi, geçmişi, mitleri, efsaneleri, masalları da koyun çantanıza. Sıkıcı olmayı unutun ama, eğlenceli, alaycı, neşeli, uçucu bir hayal dünyası kurun...

FikriSabit

Fikri Sabit, Ursula K. Le Guin'le aynı fikirdedir ey okur, edebiyat her zaman küçük bir kalabalığın ilgisini çeker, geriye kalan, kitlesel olan her şey doğası gereği poptur, piyasadır.

Geçtiğimiz hafta iki edebiyat dergisi –İzafi Dergisi ile Sarnıç Öykü-, kapandığını açıkladı arka arkaya. Hemen hemen aynı anda gelen bu iki haberin, bizim edebiyat ortamımız için bir haber değeri yok, maalesef. Ne de olsa edebiyat dergisi dediğimiz, kısacık bir ömre daha doğarken hapsolmuş, solgun bir heves demek bu ülke topraklarında. Bunda hepimiz hemfikiriz.